Necromunda: Underhive Wars Gameplay uitgelegd

15 juli 2020 om 17:42 in Blog met Geen reacties
 

Lees dit bericht in :

Necromunda: Underhive Wars, het turn-based strategiespel van Rogue Factor heeft zijn gameplay-functies uitgelegd in de laatste update voor ontwikkelaars.



 

 

In Necromunda: Underhive Wars, zullen de spelers een bende strijders uit een selectie van Huizen, met de hand geplukt door henzelf, controleren. Bij de lancering wordt verwacht dat er drie huizen zijn om vechters uit te kiezen, de Escher, Goliath en Orlock Houses – kies verstandig, want elk huis heeft zijn eigen extraatjes en bonusstatistieken.

Bendes zullen bestaan uit 15 vechters, waarvan er 5 actief worden gemaakt en 10 in reserve rollen worden gehouden. Het selecteren van vechters zal van groot belang zijn als spelers de bedreigingen van de Underhive met succes willen overleven. Als spelers eenmaal hun 5 actieve vechters hebben gekozen, zullen ze vervolgens rollen moeten selecteren uit de carrièrekeuze van de vechter van Deadeye, Brawler, Heavy, Saboteur, of Lay-Mechanic.

   

De carrières komen met hun unieke vaardigheden, extraatjes, en voegen stats bonussen toe, met vele vaardigheden die exclusief zijn voor bepaalde carrièrepaden. Een vechter kan speciale Heroic of Order vaardigheden krijgen als hij tot Leader wordt gemaakt.

Zoals met veel turn-based strategiespellen, uw succes in Necromunda: Underhive Wars komt grotendeels neer op je vermogen om je bende uit te rusten met de juiste stats, vaardigheden en uitrusting voordat je de Underhive ingaat.

Door je vechters te rangschikken verdien je de mogelijkheid om de primaire stats van een vechter te upgraden, die elk een direct effect hebben op de secundaire stats van de vechter, die kunnen worden veranderd door uitrusting en andere zaken zoals verwondingen.

Vaardigheden komen in zowel passieve als actieve, en afhankelijk van het niveau, zal een vechter in staat zijn om tot 5 actieve en 5 passieve vaardigheden tegelijk te gebruiken, met spelers die in staat zijn om de beschikbare synergieën over meerdere vechters te gebruiken.

   

Het laden van je bende met de juiste uitrusting kan de overwinning in de strijd zijn, met vechters die zijn uitgerust met wapens, bepantsering en verbruiksartikelen. Uitrusting kan worden beperkt tot bepaalde carrièrepaden, en er zal de mogelijkheid zijn om vechters uit te rusten met implantaten en bionica om de statistieken te verbeteren.

   

Eenmaal geschikt en opgestart, zullen de gevechten plaatsvinden in rondes. Aan het begin van elke ronde, zal elke bende in staat zijn om een vechter te selecteren om te strijden, het initiatief stat dan beslissen welke van de vechters vervolgens neemt de eerste beurt van de ronde.

Veel turn-based strategiespellen, zoals Divinity: Originele zonde, gebruik maken van actiepunten, en Necromunda: Underhive Wars is niet anders, met vaardigheden die actiepunten nodig hebben, en de bewegingen van een vechter met behulp van bewegingspunten.

Tijdens een gevecht kan een vechter gebruik maken van de grote slagvelden in hun voordeel, met behulp van kratten, dozen, bruggen, ritsen, en zelfs niet meer gebruikte vrachtliften in hun voordeel. De dekking van een gevechtsvliegtuig is gebaseerd op het percentage van het lichaam dat zichtbaar is voor de aanvaller, het bereiken van de hoge grond zal meer dan waarschijnlijk het leven van een gevechtsvliegtuig redden.

   

Turn-based strategiespellen hebben zo veel dingen die gebeuren als een gevecht begint dat de dingen heel snel verwarrend kunnen worden. Met zo veel om over na te denken bij het beslissen van je volgende zet, Necromunda: Underhive Wars heeft een knevel die het mogelijk maakt om gemakkelijk over te schakelen van de tactische overlay naar de strategieweergave, waardoor een speler de locaties van alle vechters, doelen en objecten tijdens een gevecht kan zien.

Necromunda: Underhive Wars gaat in de zomer van 2020 van start en is beschikbaar voor Xbox One, PlayStation 4 en PC.


AllKeyShop Rewards Program