Battlefield 2042 Update 5.2.0: Alles wat je moet weten

1 augustus 2023 om 18:57 in Gaming-nieuws met Geen reacties

De patch 5.2.0 voor Battlefield 2042 staat gepland om uitgebracht te worden op 1 augustus. Hier vind je alle informatie die je moet weten over de patch.

Battlefield 2042 Update 5.2.0: Alles wat je moet weten    

Belangrijkste Feiten

  • De patch 5.2.0 voor Battlefield 2042 wordt uitgebracht op 1 augustus 2023.
  • De “Hourglass” map heeft aanzienlijke veranderingen ondergaan.
  • Veel andere kleine verbeteringen zijn aangebracht.
 

Rework van Hourglass

De “Hourglass” map is opnieuw ontworpen om zich meer op gevechten te richten. Als gevolg hiervan is de map over het algemeen kleiner geworden, maar veel eerder onopvallende locaties zijn vernieuwd om ze beter verdedigbaar en hevig bevochten te maken.

Battlefield 2042 Update 5.2.0: Alles wat je moet weten

Hier zijn alle locaties die zijn verbeterd met de patch 5.2.0: Het kleine dorp in sector A1 is omgevormd tot een zwaar versterkte militaire basis, die dient als een nieuw startpunt voor “Doorbraak” missies.

De Al Wadha Arches bij Vlag B1 zijn volledig vernieuwd en zijn nu een zeer omstreden zone. Bovendien zijn er ondergrondse kamers toegevoegd, die een perfecte setting bieden voor het voorbereiden van een aanval op het punt. Als alternatief kun je rechtstreeks in gevecht gaan binnen de tunnels om wat rust te vinden van het lawaai van de buitenwereld.

Nieuwe militaire buitenposten zijn geplaatst langs de hoofdweg, ideaal om dekking te zoeken en de vijandelijke opmars te blokkeren. Ook Downtown heeft enkele nieuwe verdedigbare gebieden gekregen.


Verbeteringen aan Wapens

Submachinegeweren en machinegeweren hebben eindelijk de volledige All-Out Warfare attachments gekregen.

De volgende wapens zijn aangepast qua nauwkeurigheid, terugslag, spreiding en schade om het gameplay realistischer te maken en in balans te brengen met de nieuwe All-Out Warfare verbeteringen: P90, AKS-74U, PP-2000, M60E4, XM8 LMG, M240B, Type 88 LMG en RPK-74M.

Battlefield 2042 Patch 5.2.0

Squad Commando’s

Met de squad commando’s kan de squadleider nu bepalen of de squad punten moet verdedigen of aanvallen. Door deel te nemen aan het aanvallen of verdedigen van een punt met je squad verdien je extra ervaringspunten.

Als je een slechte squadleider hebt die geen commando’s geeft, maar je ze vaak aanvraagt, zul je als bekwaam worden beschouwd en kan je de rol van leider krijgen om je squad naar de overwinning te leiden.

Als je een squad wilt creëren alleen met vrienden, kun je nu je squad openen of sluiten voor andere spelers, zodat je geen extra spelers krijgt.


Alle Veranderingen

Je kunt hieronder de volledige changelog bekijken voor de update 5.2.0.

Audio


  • Een probleem opgelost waarbij het geluid van het glijden eindeloos werd afgespeeld als een speler werd gedood terwijl hij aan het glijden was.
  • Een audioprobleem opgelost dat resulteerde in het ontbreken van impactgeluiden wanneer je geraakt werd door bepaalde wapens terwijl je in een luchtvoertuig zat.
  • Subsonische munitie zal geen kogel-krakende geluiden meer hebben.
  • Sundance zal nu een Voice Over afspelen wanneer hij om een revive vraagt of deze overslaat.
  • Het volume van de late weerkaatsingsgeluiden van Crawford’s Mounted Vulcan is verlaagd.
  • Een probleem verholpen dat ertoe leidde dat de DC-2 Deployable Cover van Irish geen audio afspeelde wanneer deze werd vernietigd.
  • Bij het aanvallen van vriendelijke spelers op het hoofd wordt niet langer een kogelbotsingsgeluid afgespeeld. We raden echter nog steeds niet aan om je vrienden in het hoofd te steken.
  • De audio-impact van de EMP-granaat is verbeterd.

Soldaat & AI


  • De pinguïns hadden wat vet op sommige ladders geplaatst, wat ertoe leidde dat Specialisten de controle over zichzelf verloren bij het gebruik ervan. We hebben de pinguïns verteld dat deze objecten ladders waren en geen glijbanen. Ze stemden aarzelend in om hun rommel op te ruimen.
  • Een probleem verholpen waardoor pijlen naar geallieerde soldaten en voertuigen altijd aanwezig waren, zelfs als ze in het zicht van de speler waren.

Battlefield Portal


  • Een probleem verholpen waardoor lange namen voor Custom Experiences niet correct werden ingekaderd tijdens het laden.
  • Het Teleportatie Blok voor MCOM’s zal nu correct werken op Flashpoint.
  • Game Mode iconografie bijgewerkt om de juiste pictogrammen weer te geven in het My Experiences-tabblad.
  • Een probleem verholpen dat ertoe leidde dat de BC2 Armored Transport-voertuigen het verkeerde pictogram hadden.

Maps


Exposure


  • Een probleem opgelost dat Sundance in staat stelde buiten het speelgebied te vliegen.

Reclaimed


  • Custom Conquest is nu beschikbaar binnen Battlefield Portal!

Modi


Rush


  • Aanvallers kunnen niet langer zien of Verdedigers MCOM’s ontmantelen via de weergegeven iconografie, en Verdedigers kunnen niet zien wanneer Aanvallers aan het plaatsen zijn.
  • Opmerking van de ontwikkelaar: Er was te veel afhankelijkheid van deze mechanica om aan te geven wanneer je naar binnen moest rennen en de vijand moest tegenhouden. We willen het bewustzijn van de doelstellingen bevorderen in plaats van te vertrouwen op iconen.
 
  • Verbeteringen aangebracht aan de terugtrektimer en terugtrekkende berichten voor Verdedigers.
 

Specialisten & Gadgets


  • Struiken blokkeren niet langer spelers bij het interageren met neergevallen wapens en geplaatste gadgets.
  • Een probleem opgelost waardoor de Hazard Zone oproeptablet de eerste oproep automatisch annuleerde.
  • Een probleem opgelost waardoor post-explosie rook-VFX niet verschenen voor spelers die niet naar de explosie keken op het moment dat deze plaatsvond.

Munitiekist


  • Munitiekisten hebben nu een gedeelde voorraadcooldown tussen andere geplaatste munitiekisten.
  • De herlaadtijd van munitie- en medische kisten is nu 16 seconden, in plaats van 30.
  • Munitiekisten leveren nu om de 15 seconden voorraad, in plaats van 20 seconden.
  • Munitiekisten geven nu een extra magazijn voor zowel primaire als secundaire wapens.
  • Opmerking van de ontwikkelaar: We hebben deze wijzigingen om een paar redenen doorgevoerd. Een daarvan is dat we het aantal gevallen willen verminderen waarin spelers in korte tijd massaal voorraden krijgen van meerdere kisten. De tweede reden is dat we jullie feedback hebben gehoord dat de afkoeltijd van de kisten te lang was, met de genoemde wijziging kunnen we dit verlagen zonder de balans van het spel te verstoren.

Anti-Tankgranaat


  • Een probleem opgelost waarbij Anti-Tankgranaten konden stuiteren van een voertuig zonder te ontploffen terwijl het voertuig zich van de gooier verwijderde.

C5


  • Een probleem opgelost waarbij C5 kon stuiteren op andere C5 die al aan een doelwit waren bevestigd.
  • Verbeteringen aangebracht voor sommige gevallen waarbij C5 gooien naar snelbewegende voertuigen vaak niet bleef plakken.
  • Je kunt niet langer interageren met of C5’s en Claymores oppakken via grote bladerstructuren zoals boomstammen.

Irish


  • Een probleem opgelost waarbij een actieve APS-36 Shootdown Sentinel hetzelfde projectiel tweemaal kon onderscheppen.

Rao


  • Een probleem opgelost dat ertoe leidde dat Rao’s CyberSuite Warfare-apparaat voortdurend tussen doelwitten bleef schakelen bij het richten op voertuigen.

Rookgranaat


  • De rookgranaat is nu standaard ontgrendeld, op niveau 1. We hebben ook de standaardgranaat van de Recon- en Support-klassen veranderd in de rookgranaat in plaats van de fragmentatiegranaat.
  • Opmerking van de ontwikkelaar: Met deze wijziging hopen we nieuwe spelers bewust te maken van het belang van rookgranaten als het gaat om de genoemde klassen. Rookgranaten zijn je vrienden als het gaat om ondersteuningsacties en verbergen!

SPH Explosieve Lanceerder


  • Een probleem opgelost dat spelers in staat stelde om te gaan liggen wanneer ze vastzaten met het projectiel van de SPH Explosieve Lanceerders om de schade volledig teniet te doen.

Werpmes


  • Een probleem opgelost waarbij het pictogram van het werpmes soms achter een doelwit zou verschijnen als ze bewogen.
  • Een probleem opgelost waarbij werpmessen niet meebewogen met automatische deuren bij het openen of sluiten.

Wapens


  • De vuurmodusindicator is nu alleen zichtbaar voor Marksman-geweren wanneer ondersteuningsloopbalken zijn uitgerust en actief zijn.
  • Een probleem opgelost waardoor het controle van terugslag bij het vuren op een Dozer-schild soms niet goed werd gerepliceerd.
  • Een probleem opgelost dat ervoor zorgde dat de speler langzamer bewoog dan bedoeld bij het richten met de XCE Bar en BSV-M.
  • Diverse uitlijningsproblemen van Laser Sight VFX op wapens zijn opgelost.
  • De NVK-FSN Holo heeft nu het bedoelde richtkruis.
  • De wapenvuur-animatie op de NVK-P125 is opgelost.
  • Een probleem opgelost dat ervoor zorgde dat de omgeving van de speler overbelicht werd bij volautomatisch vuren met de ACOG 4x Scope.
  • Een probleem opgelost dat ervoor zorgde dat de camera abrupt bewoog bij het wisselen van of naar verschillende wapens terwijl de speler ligt.

Aanpassingen aan Spreiding


Vergelijkbaar met recente spreidingsaanpassingen voor aanvalsgeweren, hebben submachineguns (SMGs) en lichte machinegeweren (LMGs) nu ook tweaks gekregen aan hun spreidingspercentages, samen met algemene verbeteringen in spreiding voor alle wapens:

  • SMGs hebben nu een hogere startende spreiding, maar hun maximale spreiding en het tempo waarin deze wordt bereikt is nu vergelijkbaar met aanvalsgeweren.
  • Het tempo waarin de spreiding toeneemt en de minimale spreiding tijdens beweging is vergroot voor LMGs.
  • Een probleem opgelost dat ervoor zorgde dat spreidingsstraffen niet correct werden toegepast tijdens het bewegen onder bepaalde omstandigheden. Deze worden nu zoals ontworpen toegepast en zouden een consistentere en eerlijkere ervaring moeten bieden voor alle spelers.
  • Onregelmatigheden met de berekende wapenspreiding tijdens het bewegen zijn verholpen.
  • SMGs met Vault-functie zijn aangepast wat betreft spreiding en schietgedrag om ze meer consistent en bruikbaar te maken in vergelijking met alternatieven voor All-Out Warfare.
  • Bipods zijn nu effectiever tegen spreiding en terugslag bij LMGs om deze aanpassingen te compenseren.

Voertuigen


  • Een probleem opgelost met de rolbeweging van de F-35E Panther na gebruik van VTOL-modus. De SU-57 FELON heeft ook enkele oplossingen gekregen voor rolbeweging.
  • Radarraketten zouden Stealth Helikopters niet langer moeten vastzetten, of door lichtfakkels heen moeten gaan – dit kan nog steeds gebeuren bij korte afstanden als gevolg van de nabijheid van het voertuig en de activering van de lichtfakkel.
  • Passagiers krijgen nu hints, zoals wanneer ze moeten herladen.
  • Een probleem opgelost waardoor de LCAA Hovercraft, Mi-240 Super Hind en MV-38 Condor geen functionele richtingsuitgang hadden.
  • Richtingsuitgang is toegevoegd aan grondvoertuigen, zodat je deze voertuigen kunt verlaten in de richting waarin je kijkt.
  • Extra uitgangspunten aan de achterkant van de gevechtsgrondvoertuigen zijn toegevoegd, zodat je het voertuig vanaf de achterkant kunt verlaten als je dat wilt.
  • Een probleem opgelost waardoor de geschuttoren van tanks begon te trillen wanneer de tank werd gedraaid met ingeschakelde ontkoppelde richtfunctie en doelwitblokkering.
  • Een probleem opgelost waarbij een tweede schot (puur visueel, geen schade) van de 20mm Flak in de derde persoon verscheen, zelfs als er al één schot was afgevuurd.
  • Een probleem opgelost waardoor slachtoffers van de EMKV90-TOR’s railkanon geen visuele terugkoppeling kregen van het spoor van de projectielen.
  • Een langdurig probleem opgelost dat resulteerde in een zwart scherm bij het overschakelen tussen inzoomen en uitzoomen op voertuigen, evenals bij het openen van menu’s binnen voertuigen. Hopelijk is dit de laatste keer dat we dit zien!
  • Een probleem opgelost waardoor het blauw omrande richtkruis van het voertuigswapen soms niet uitgelijnd was met de richting van de loop wanneer het voertuig in beweging was.
  • Ontbrekend impactgeluid op sommige voertuigwapens, inclusief de Flak 20mm en 30mm kanonnen van Wildcat, is opgelost.

Wil je de Hourglass Rework in-game bekijken?

AllKeyShop is de beste plek om de beste games te kopen tegen de laagste prijzen, en we hebben zelfs een browserextensie die je helpt de beste kortingscodes, coupons en prijzen direct te vinden.

Download nu de browserextensie om in de toekomst veel geld te besparen!!!

Om niets te missen in de toekomst, zoals nieuwe games, game-updates of de beste kortingen, sla AllKeyShop op en kom regelmatig terug.

Op AllKeyShop vind je de beste prijzen voor games, cadeaubonnen en zelfs als je op zoek bent naar antivirusprogramma’s, je vindt ze hier. Koop nu bij geverifieerde CD-key verkopers op AllKeyShop.

Krijg Battlefield 2042 tegen de beste prijs op CDkeynl!

 

Door Kilian Kilian

Lees dit bericht in :

Meer relevante artikelen